Der deutsche Designer Karl Lagerfeld ist tot. Der Modeschöpfer soll heute im Alter von 85 Jahren in seinem Apartment in Paris gestorben sein. Das berichten französische Medien. Nähere Umstände zu seinem Tod sind noch nicht bekannt. Schon im Jänner machten sich Fans Sorgen um Karl Lagerfeld. Zum ersten Mal fehlte er bei seiner Chanel-Modeschau. Damals wurde seine Abwesenheit mit „Müdigkeit“ begründet. Immer wieder hieß es in den vergangen Wochen, dass Karl Lagerfeld angeschlagen sei. Lagerfeld war seit 1983 Kreativdirektor des Modehauses Chanel.

„Mit tiefer Trauer verkündet das Haus Chanel den Tod von Karl Lagerfeld“

In einer offiziellen Pressemitteilung hat sich nun auch Chanel zu dem Tod von Karl Lagerfeld geäußert. „Heute habe ich nicht nur einen Freund verloren, sondern auch einen außergewöhnlich kreativen Menschen, dem ich Anfang der achtziger Jahre die „Carte Blanche“ gegeben habe, um die Marke neu zu erfinden“, so Alain Wertheimer, CEO von Chanel. Zudem hat das Modehaus bekannt gegeben, dass Virginie Viard, Direktorin des Fashion Creative Studios von Chanel und seit über 30 Jahren eine der engsten Mitarbeiterinnen von Karl Lagerfeld, in Zukunft für die kreativen Arbeit an den Kollektionen zuständig ist, „sodass das Erbe von Gabrielle Chanel und Karl Lagerfeld weiterleben kann“.

 

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It is with deep sadness that the House of CHANEL announces the passing of Karl Lagerfeld, the Creative Director for the CHANEL Fashion House since 1983. An extraordinary creative individual, Karl Lagerfeld reinvented the brand’s codes created by Gabrielle Chanel: the CHANEL jacket and suit, the little black dress, the precious tweeds, the two-tone shoes, the quilted handbags, the pearls and costume jewelry. Regarding Gabrielle Chanel, he said, “My job is not to do what she did, but what she would have done. The good thing about Chanel is it is an idea you can adapt to many things.” A prolific creative mind with endless imagination, Karl Lagerfeld explored many artistic horizons, including photography and short films. The House of CHANEL benefited from his talent for all the branding campaigns related to Fashion since 1987. Finally, one cannot refer to Karl Lagerfeld without mentioning his innate sense of repartee and self-mockery. Alain Wertheimer, CEO of CHANEL, said: “Thanks to his creative genius, generosity and exceptional intuition, Karl Lagerfeld was ahead of his time, which widely contributed to the House of CHANEL’s success throughout the world. Today, not only have I lost a friend, but we have all lost an extraordinary creative mind to whom I gave carte blanche in the early 1980s to reinvent the brand.” Bruno Pavlovsky, President of Fashion at CHANEL, said: “Fashion show after fashion show, collection after collection, Karl Lagerfeld left his mark on the legend of Gabrielle Chanel and the history of the House of CHANEL. He steadfastly promoted the talent and expertise of CHANEL’s ateliers and Métiers d’Art, allowing this exceptional know-how to shine throughout the world. The greatest tribute we can pay today is to continue to follow the path he traced by – to quote Karl – ‘continuing to embrace the present and invent the future’.” Virginie Viard, Director of CHANEL’s Fashion Creation Studio and Karl Lagerfeld’s closest collaborator for more than 30 years, has been entrusted by Alain Wertheimer with the creative work for the collections, so that the legacy of Gabrielle Chanel and Karl Lagerfeld can live on.

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